Amazon
Seller Forums
Sign in
Sign in
imgSign in
imgSign in

Recent discussions

Latest activityRecently createdMost viewedMost voted

Recent discussions

user profile
Seller_OxfHHih1hnW58
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
Seller_ffU6akqwW2ugy

Browse by category

Recent discussions

Recent discussions

user profile
Seller_OxfHHih1hnW58
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
Seller_ffU6akqwW2ugy

Welcome to Seller Forums

Browse by category

Recent discussions

user profile
Products are still in Amazon warehouse
by Seller_OxfHHih1hnW58

I had a product listing that got deactivated by amazon. And the products are still in amazon warehouse Sweden.

I tried to create Removal order in Bulk, it didnt work.

I tried contacting amazon, the issue takes ages with no answer.

What do i do? How to get the products back from amazon warehouse Sweden?

Any contact number?

0 votes
0 votes
2 views
0 replies
Latest activity
user profile

Via Amazons podcast, This Is Small Business, får producenten Andrea Marquez det hon kallar ”en plats längst fram i en master class om entreprenörskap”. I varje avsnitt träffar hon småföretagare från hela USA för att diskutera avgörande ögonblick de har upplevt. Varje avsnitt fokuserar på utmaningar som dessa företagsägare har stött på, och vad de har lärt sig när de har skalat sina verksamheter.

Nedan delar Marquez med sig av viktiga insikter och möjliga åtgärder från de mest nedladdade avsnitten 2024:

1. Din e-postlista är guld värd. Jenna Kutcher, författare, poddare och guru inom digital marknadsföring, påminde mig inte bara om att marknadsföring via e-post inte är död – hon övertygade mig om att det är det mest värdefulla verktyget. Din e-postlista är direktlinjen till kunderna. Till skillnad från sociala medier äger du den, och ingen algoritm kan ta bort den. Ge människor en anledning att gå med i listan, till exempel en gratisgrej, rabatt eller något annat som de inte kan motstå. Sedan ska du inte ghosta dem. Fortsätt att synas i inkorgen med hjälpsamt, skojigt eller inspirerande innehåll.
  2. Alla pengar är inte bra pengar. Iman Cotton, affärslånehandläggare hos CDC Small Business Finance, delgav oss den här insikten: Lån kan vara till hjälp, men bara om du vet vad de innebär. Om det låter för bra för att vara sant är det förmodligen det. Fråga alltid dig själv: ”Kommer det här lånet att hjälpa mitt företag att växa eller försöker jag bara släcka bränder?” Om svaret blir det senare alternativet bör du tänka om.
  3. Networking handlar inte om att hamstra visitkort. Robbie Samuels, författare, affärscoach, Biz Book Publishing Hub-grundare och poddvärd, påminde mig om att nätverk handlar om människor, inte siffror. Det handlar inte om att ha flest kontakter – det viktiga är att de du har är meningsfulla. Uppföljning. Japp, jag vet att det gäller mig. Skicka ett snabbt e-postmeddelande eller dela en resurs. Nej, det är inte konstigt. Det är omsorgsfullt.
  4. Förberedelse är allt. Jay Clouse, grundare av Creator Science, betonade hur mycket det betyder att vara förberedd inför lanseringen. De små sakerna, som att bygga upp ett rykte och känna din publik, spelar stor roll. Börja prata om lanseringen tidigt. Använd teasers, smygtittar eller en väntelista för att få människor att känna att de behöver det du kommer erbjuda.
  5. Marknadsföring är inte magiskt – det är strategiskt. Liz Downing och Elena Fahrländer från Danish Endurance var tydliga med en sak: Marknadsföring behöver inte vara flashig för att fungera – den måste vara äkta. Tänk på den berättelse som ditt varumärke berättar och se till att den är konsekvent på alla dina plattformar. Fokusera mindre på att sälja och mer på kontakter.

Om du vill lyssna på alla avsnitt av This Is Small Business går du till Amazon Music, Spotify eller Apple Podcaster.

Observera: De här avsnitten är på engelska.

0 votes
0 votes
1 view
0 replies
Latest activity
user profile

Vi släppte nyligen en rapport om vårt varumärkesskydd i vilken vi berättar om hur vi arbetar för att stoppa dåliga aktörer och skydda din verksamhet mot förfalskade produkter med hjälp av branschledande teknik och strategiska partnerskap.

År 2024 investerade vi mer än 1 miljard USD och anställde tusentals personer – däribland maskininlärningsexperter, mjukvaruutvecklare och expertutredare – i syfte att skydda kunder, varumärken, säljare och våra butiker mot förfalskningar, bedrägerier och andra former av missbruk.

I rapporten redogör vi för de framsteg vi har gjort, bland annat följande höjdpunkter:

• År 2024 identifierade, beslagtog och bortskaffade vi mer än 15 miljoner förfalskade produkter över hela världen och förhindrade på så vis att de nådde kunder eller såldes vidare någon annanstans i detaljhandelskedjan.
  • Sedan enheten för bekämpande av förfalskningsbrott lanserades år 2020 har den dragit fler än 24 000 oseriösa aktörer inför rätta och gjort anmält dem till polismyndigheter.
  • Tack vare fortsatta investeringar i AI och förbättrade proaktiva kontroller har vi kunnat blockera över 99 procent av misstänkta intrångsgörande produkter innan varumärkesägarna själva behövt upptäcka och rapportera dem.
  • Sedan år 2020 har antalet produkter som är till salu i våra butiker ökat, men det totala antalet anmälningar av varumärkesintrång från varumärken har minskat med mer än 35 procent.
  • Mer än 2,5 miljarder produktenheter har verifierats som äkta genom vårt program Transparency, i vilket 88 000 varumärken över hela världen registrerat sig, däribland Fortune 500-företag, globala varumärken, startups och småföretag.

Vi kommer att fortsätta bedriva vårt arbete tills antalet förfalskningar är noll.

Mer ingående uppdateringar om våra strategiska fokusområden och de framsteg vi har gjort finns i rapporten om varumärkesskydd.

Om du vill rapportera oseriösa kunder eller säljare går du till sidan Rapportera missbruk.

0 votes
0 votes
0 views
0 replies
Latest activity
user profile

Nu skriver jag om och om att mitt problem inte löst och behöver hjälp, jag kan logga in på USA och Kanada men inte på Europas amazons konto, kan någon som läser den här meddelande kontakta mig på 0704203303 ?

1 vote
0 votes
1 view
0 replies
Latest activity

FAQs

Learn more about Seller Forums, how to participate in discussions and more!
View FAQs

Community Guidelines

Tips to maintain a safe and inclusive environment
View Community Guidelines

Release Notes

Stay up to date with improvements coming to Seller Forums.
View Release Notes

Conditions of Use

Review Terms and Conditions for Seller Forums
View Terms of Use

Privacy Notice

Review Privacy Notice for Seller Forums
View Privacy Notice

Report Abuse

Use this form to report abuse of Amazon policies
Report